English Kurdi Türkçe
251 93 00

Bilgi İşlem Müdürlüğü

23.08.2017

ADI SOYADI : Halime DEMİRTAŞ ÇELİK

TELEFON : 0412 251 93 00/Dahili 208

E-POSTA : bilgi@baglar.bel.tr

BİLGİ İŞLEM MÜDÜRLÜĞÜ

GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

GENEL HÜKÜMLER

Amaç, Kapsam, Yasal Dayanak, Tanımlar , Kuruluş

AMAÇ :

MADDE 1 - (1) Bu yönetmeliğin amacı; Bilgi İşlem Şube Müdürlüğünün teşkilat yapısını, hukukî statüsünü, görev, yetki, çalışma usul ve esaslarını belirleyerek, hizmetlerin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamaktır.

(2) Bu Yönetmelik; Diyarbakır Bağlar Belediyesi Bilgi İşlem Müdürlüğünün Diyarbakır Bağlar Belediyesi birimlerinin daha etkili ve verimli çalışmaları için ihtiyaç duyulan yazılımları standart yöntemler üzerinden servis tabanlı mimari ve web tabanlı teknolojiler kullanarak üretmek veya ihtiyaçlar doğrultusunda en uygun programların teminini sağlamak amacıyla teşkilat ve kuruluşunun işleyiş şartlarına dâhil esas ve usulleri kapsar.

KAPSAM:

MADDE 2:

Bu yönetmelik, Bağlar Belediyesi Bilgi İşlem Müdürlüğü’nün, kuruluş, görev, yetki

Ve sorumlulukları ile çalışma esaslarını düzenler.

MADDE 3:

Bilgi İşlem Müdürlüğü, 5216 Sayılı Büyükşehir Belediye Yasasına, 5393 sayılı Belediye

Yasasının 48. maddesine ve 22.04.2006 tarihli 26147 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan

Bakanlar Kurulunun “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro

İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar hakkında 2006/9809 Sayılı Kararı” gereğince, Belediye

Meclisinin 05/08/2013 tarih2013/141  sayılı kararıyla kurulmuş ve Belediye Başkanına bağlı olarak çalışan bir birimdir.

MADDE 4: DEYİMLER VE TANIMLAR: Bu yönetmelikte geçen

Belediye : Bağlar Belediyesini

Başkanlık : Bağlar Belediye Başkanlığını

Müdürlük : Bilgi İşlem Müdürlüğünü

Personel : Bilgi İşlem Müdürlüğünde görevli tüm personeli

MADDE 5: KURULUŞ

Bilgi işlem müdürlüğü kuruluşu müdürlük ve bu müdürlük altında yer alan birimleraşağıdaki  gibi şekillendirilmiştir.

 

Bilgi İşlem Şefliği

i) Yazılım Memurluğu

ii) Donanım ve Teknik Destek Memurluğu

iii) Veri Giriş ve Kontrol Memurluğu

iv) Sistem ve Web Yönetimi Memurluğu

v ) Kent Bilgi Sistemi Bürosu

vi) Dijital Arşiv Bürosu

 

MADDE 6: BİLGİ İŞLEM MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREVLERİ:

– Belediye’nin amaçları, prensip ve politikaları ile bağlı bulunulan mevzuat ve Belediye Başkanı'nınbelirleyeceği esaslar çerçevesinde, Başkanlık Makamının emir ve direktifleri doğrultusunda; Bağlar BelediyeBaşkanlığı’nın bütününe yaptığı katkının bilinciyle, kurum bünyesinde ihtiyaç duyulan ve bilgi sistemlerimarifetiyle sağlanabilecek her konuda gerekli bilginin, doğru, istenilen düzey, nitelik ve zamanında eldeedilmesi amacıyla ilgili sistemlerin verimli bir biçimde çalışmasını sağlamaktan, Belediye birimleri tarafındankullanılmakta veya kullanılacak olan tüm yazılım ve donanımları koordine etmek ve verimli bir şekildeuygulamasını yapmak ve yaptırmaktan, Belediye otomasyonunun her an faal ve yedekli olmasını sağlamaktan,gerekli konularda sistem analizi, program yazımı ve sistem yatırım araştırmaları yapılmasını sağlamaktan, kentbilgi işlem çalışmalarını koordine etmekten, bilgi sistemlerine ilişkin alınan geliştirme ve yatırım kararlarınınuygulamaya geçirilmesini sağlamaktan sorumludur.

Belediye Başkanı’nın ve/veya görevlendirdiği Başkan Yardımcısının gözetimi ve denetimi altında yukardaözetle belirtilen görevlerin ifa ve icrası bağlamında:

Belediyenin ilgili birimleriyle işbirliği yaparak bilgi işlem sistemini kurmak, işletmek, bakım ve onarımlarınıyapmak veya yaptırmak, bunlara ait hizmetleri ilgili birimlerle birlikte yürütmek,

1- Bilgi işlem projeleri ile ilgili olarak Belediye birimleri arasında koordinasyon ve işbirliği

esaslarını belirlemek,

2-Başkanlık ve bağlı birimlerinin haberleşme ve her nevi elektronik sistemlerinin temin, tesis,bakım ve onarımlarına ilişkin Başkanlıkça belirlenen ilkelere paralel olarak düzenlemeler yapmak, gerekli görülen hallerde bakım ve onarım işlerini yapmak veya yaptırmak,

3- Bilişim teknolojisindeki gelişmelere uygun olarak elektronik bilgi, belge ve iş akışı düzeninikurmak, buna yönelik yazılımları geliştirmek veya sağlamak,

4-Belediye görev alanına giren konularda ulusal ve uluslar arası kapsamda, sistemler arası çevrimiçive çevrimdışı veri akışını ve koordinasyonunu sağlamak,

5- İnsan Kaynakları Müdürlüğü ile işbirliği yaparak birimlerde bilgisayar kullanacak personel ileuygulayıcılarının eğitimini sağlamak,

6-Gelişen bilişim teknolojisini izlemek ve bunların Belediye bünyesine aktarımını konusunda görüşve önerilerde bulunmak,

7-Projeleri geliştirmek, projeleri işletmek, denetlemek ve diğer birimlerce yapılacak projelereyardımcı olmak ve koordinasyonu sağlamak,

8- İnternet üzerinden bilgi paylaşımı, bilgi toplama, yayınlama ve e-posta v.b. iş ve işlemleri içingerekli her türlü çalışmayı yapmak ve uygulamak,

9-Belediyenin veri ve bilgilerinin güvenliğini sağlamak, veri güvenliği politikaları oluşturmak,geliştirmek ve Belediye çalışanlarına bunları duyurmak,

10-Veri güvenliği politikalarının uygulanmasını izlemek, ölçmek ve denetlemek,

11-Üst Yöneticinin vereceği diğer görevleri yapmaktır.

12-Belediyenin Bilgi İşlem envanterini yapmak, bilgi işlem sisteminin tesis, teçhizat ve malzemeihtiyacını belirlemek, ihtiyaca göre öneriler hazırlamak.

13-Belediyenin diğer birimlerinin bilgisayarla yürütülen hizmetlerine destek olmak ve bu konulardaişbirliği yapmak

14-Belediyemizin bilgi işlem müdürlüğü ve diğer birimlere alınacak teçhizat ve programlarınalınmasında gerekli incelemeyi yapmak, teknik şartnameleri ve sözleşme metinlerini hazırlamak,ekonomik ve aynı zamanda verimli olanlarını tercih etmek, alındığı firmalarla irtibata geçipgerekli servis formlarını kayıt altında tutmak ve onaya sunmak.

15-Vatandaş odaklı bilgi işlem sistemlerini yürütmek, gerekli irtibatı sağlamak.

16-Başka kurumlarla olan bilgi işlem ilişkilerini yürütmek, kontrol altında tutmak.

17-Belediyemizin tüm birimlerini bilgisayar teknolojisinden faydalandırmak, İş verimini artırmak,zaman kaybını azaltmak, daha etkin ve uygun planlamanın yapılmasını temin etmek. Bilgi İşlemMüdürlüğünün stratejik planlama hizmetlerinin yapılmasını ve yürütülmesini sağlamak.

18-Belediyenin merkeze uzak birimlerindeki internet aboneliği için gerekli girişimleri yapmak,malzemeleri temin ettirmek.

19- Uzak birimlerdeki bilgisayar sistemlerinin kullanılır durumda olmalarını sağlamak.

 

BİLGİ İŞLEM MÜDÜRÜNÜN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI:

MADDE 7:

Müdür, bu yönerge ve ilgili mevzuat çerçevesinde Müdürlüğe verilen görevlerin düzenli, hızlı,Etkin ve mevzuata uygun yürütülmesini sağlamaya yönelik olmak üzere,

1- Her türlü düzenleyici tedbirleri almak ve uygulamak,

2- Disiplini ve birimler arası koordinasyonu tesis etmek,

3- Çalışmalara, personele ve hizmet ekipmanlarına yönelik denetimlerde bulunmak,

4- Hizmetle ve personelle ilgili iyileştirici tedbirler geliştirmek, uygulamak ve üstlerine

önermek,

5- Bu yönetmelikte belirtilen müdürlük hizmetlerinin zamanında verimli ve düzenli şekilde

yürütülmesini sağlamak,

6- Şefler arasında görev bölümü yapmak, izin, hastalık ve çekilme gibi nedenlerle ayrılan

şeflerin yerine, bir başkasının görevlendirilmesi ve hizmetlerin aksamaması için gerekli

önlemleri almak,

7- Personelin gizli sicillerini düzenlemek; her türlü özlük ve sosyal haklarını izlemek;

müdürlüğün çalışma konuları ile ilgili kuruluş ve birimlerle iş birliği kurmak,

8- Müdürlük servislerinin planlı ve programlı bir şekilde çalışmalarını düzenleyerek, personel

arasında uyumlu bir işbirliği ortamı kurulmasını sağlamak ve çalışmalarını izlemek,

denetlemek,

9- Çalışma verimini arttırma amacıyla, kanunları, idari ve genel yargı kararlarını ve bunlarla

ilgili yayınları satın almak, abone olmak, bunlardan personellerin yararlanmasını sağlamak,

10- Müdürlüğün çalışmalarını mevzuat esaslarına göre düzenlemek amacıyla her yıl çalışma

programı hazırlamak, başkanlığın onayına sunmak,

11- Başkanlıkça onaylanan çalışma programının gerçekleşmesi için gereken malzemeyi temin

etmek,

12- Müdürlükte yapılan çalışmalarla ilgili olarak belli aralıklarla toplantılar düzenlemek,

çalışmaları değerlendirmek,

13- Müdürlüğe ait bütün kısımların çalışmalarını izlemek, denetlemek ve gerekli direktifleri

vermek,

14- Müdüriyetin kuruluşuna ve yaptığı görevler için ileriye dönük hedefler göstermek,

15- Müdürlüğün görev alanlarına giren konularda kesin kararlar vermek, çeşitli konulara ilişkinfarklı yollar ve çözümler arasında son ve kesin seçim yapmak,

16- Müdür, görev ve çalışmaları yönünden Belediye Başkanlığına karşı sorumludur. BaşkanlıkMakamınca; mevzuat hükümlerine uygun verilen diğer görevleri de yapar.

 

BİLGİ İŞLEM ŞEFİNİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI:

MADDE 8:

1- Başkanlık bürolarının çalışmalarını takip ve koordine etmek, denetlemek; düzenli, hızlı,

etkin ve mevzuata uygun olarak yürütülmesini sağlamak,

2- İş dağıtımı yapmak, görev ve sorumlulukları tespit etmek, çalışma prensiplerini belirlemek

ve disiplini tesis etmek,

3- Kaliteli hizmet anlayışını geliştirmek, verimliliği arttırıcı düzenlemeler yapmak,

4- Hizmetle ilgili iyileştirici tedbirler geliştirmek ve üstlerine önermek,

5- İhtiyaç tespitine yönelik bilgi toplatmak ve analizler yaptırmak, sonuçlarına dayalı olarak

tasarımlar ve uygulamalar geliştirilmesini sağlamak,

6- Başkanlık dışında üretilen yazılımlara yönelik araştırma yaptırmak ve denemeler

yapılmasını sağlamak,

7- Veri tabanlarının yönetilmesi ve güvenliğinin sağlanmasını denetlemek,

8- Müdürlük çalışanlarının özlük işleri ile ilgili (izin, hastalık, fazla çalışma vb.) işlerini takip

etmek ve Müdürüne zamanında bilgi vermek,

9- Üst amirlerin vereceği diğer görevleri yapmaktır,

Yazılım Memurluğunun Görevleri:

MADDE 9:

1- Kurulacak bilgi sistemlerinin çözümleme çalışmalarını yapmak, uygulama modeli ve veri

tabanı tasarımı oluşturmak,

2- Tasarlanan sistemlerin gerektirdiği kaynakları (işgücü, donanım vb.) saptamak ve bunların

etkin ve verimli kullanımları için gerekli düzenlemeleri üstlerine önermek,

3- Tasarlanan sistemlerin gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını geliştirmek, temin etmek ve

uygulanabilir duruma getirmek,

4- Tasarım kriterleri doğrultusunda yazılım geliştirmek, ilgili birimlerle koordineli olarak test

denemelerini yapmak,

5- Yazılımlara ilişkin kullanım dokümanlarını hazırlamak,

6- Kullanımda karşılaşılan sorunların çözüm çalışmalarını yapmak,

7- Belediye içi bilgi akışını ve çalışmakta olan sistemlerin işleyişini izlemek, sorunları

saptamak ve yapılması gereken düzenlemeleri üstlerine önermek,

8- Tasarlanan sistemlerin etkin olarak uygulanabilmesi amacıyla, sistem içinde fiilen görev

alması söz konusu olan personele gerekli bilgileri vermek,

9- Daha ileri aşamalardaki çalışmaları kolaylaştırmak amacıyla, tüm sistem tasarımı,

geliştirme ve uygulama çalışmalarını, Müdürlük tarafından belirlenmiş standart, ilke ve

yöntemlere uygun olarak gerçekleştirmek,

10- Bilgi ve veri güvenliği standartlarını tespit etmek,

11- Bilgi İşlem teknolojisindeki gelişmeleri izlemek, yeni teknolojilerin Müdürlük içindeki

çalışmalara uygulanabilirliğini araştırmak,

12- Kendisine teslim edilen demirbaş eşyanın korunmasını sağlamak,

13- Bağlar Belediyesi ve bağlı birimlerinin otomasyonuyla ilgili olarak analizlerin

yapılmasını ve bilgisayar programlarının yazılmasını sağlamak,

14- Otomasyona geçirilecek işlerle ilgili tüm detay analizleri yapmak,

15- İş akış şemalarını çıkartmak,

16- Analiz çalışmaları sonucunda programlama mantığını oluşturarak, bilgisayar

programlarını yazma aşamasına getirmek,

17- Belediye otomasyon ve kent bilgi sistemi ile ilgili entegrasyon iş ve işlemlerini yapmak /yaptırmak,

18- Veri Tabanını oluşturmak ve sorunsuz olarak kullanılmasını sağlamak,

19- Diğer birimlerden gelen bilgisayar yazılımları ile ilgili taleplere cevap vermek;

otomasyona geçiş aşamasında çözüm sunmak, otomasyona geçtikten sonra ise yazılım

konusunda teknik destek vermek,

20- Belediye Yönetim Bilgi Sistemi (MIS) ile Bağlar  Kent Bilgi Sistemi (KBS) kapsamında

bulunan müdürlüklerin çalışma ilkelerinin belirlenmesi, proje ve uygulamalardoğrultusunda müdürlük elemanlarına temel eğitimlerin verilmesi işlemlerinin yapılmasını,kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak(Kent Bilgi Sistemi Altyapıçalışmaları doğrultusunda)

21- Kent bilgi Sistemi altyapısı ile ilgili olarak gerekli yazılımların güncellemesini ve

yazılımlarını yapmak, yaptırmak.

22- Sistemi tüm yazılım programları ile entegre çalışır vaziyete getirmek ve gerekli işlemleri

yapmak,

23- Gerek Belediye otomasyonundan gerekse Kent Bilgi Sistemi yazılımlarından vatandaşları

ilgilendiren kısımlarının e-Belediye kapsamında yayınını yapmak ve gerekli güncellemeleri

takip etmek,

24-Bilgisayar sistemi kurulacak birimlerin detay analizlerinin yapılmasını ve bilgisayar programlarının yazılması işlemlerinin yapılmasını sağlamak,

25- Belediye birimleri tarafından kullanılmakta veya kullanılacak olan tüm yazılımları

koordine etmek ve verimli bir şekilde uygulamasını sağlamak,

26- Belediye’nin bilgi işlem sistem ve yazılım hizmetlerinin sürekli ve verimli verilmesini

sağlamak,

27- Birimlerden gelen yazılım ihtiyaçlarını değerlendirmek, gerekirse amiri ile müzakere

ederek ve olumlu bulunan konuda istenen çalışmaların yapılmasını sağlamak,

28- Genel olarak sistemlerin verimli ve sürekli çalışmasını sağlamak ve ilgili birimler ile

işbirliği halinde, yürütülmekte olan işlerin zamanında, istenen içerik ve nitelikte

yapılmasına ekibi ile birlikte destek vermek,

29-Mevcut tanımlanmış sistemin amaçlarının ve gereklerinin başarılması için bilgi işlem

sisteminin ayrıntılı tasarımını, niteliklerinin belirtilmesini ve programların yazılmasına

yardımcı olacak ayrıntıların hazırlanmasını sağlamak,

30-Bilgisayarları ve işleri zaman açısından programlamak, işlerin yapılırken denetlenmesini ve yönlendirilmesini sağlamak,

31-Bilgi güvenliğini sürekli kılmak için gerekli önlemleri almak, müdürlüklerin de gerekli

önlemleri almalarını sağlamak,

32-Mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile amiri tarafından verilen görevlerin icra edilmesini

sağlamak.

33-Bilgi İşlem faaliyetleri için gerekli sistem analizi, programlama işlemlerini yapmak veya bu işlemlerin çalışmalarını temin etmek, yönlendirmek, eşlik etmek ve denetlemek.

34-Donanım ve Yazılım alanındaki gelişmeleri izlemek , gerekli ve rantabl olanları

Belediyede kullanmak üzere üst yönetime önermek.

35- Bilgi işlem müdürlüğünde yürütülmekte olan, Web sitesi bilgi güncelleme hizmetini devam ettirmek, yerel ve ağdaki Veri Yedekleme sistemini yürütmek,özgün programların bakım ve güncellenme çalışmalarını yapmak, bilgi işlem, sistem, kayıt, operatör ve pano odasının soğutma, ısıtma , aydınlatma güvenliğinitemin etmek. Kesintisiz güç kaynağı, switch, server, kabin, jeneratör iç panosu, masa üstü bilgisayar, printer, firewall, adsl modem, ghdsl modem, monitör vetarayıcı gibi cihazların bakımlı ve kullanılabilir olmasını sağlamak.

36- Belediyemizin tüm birimlerini bilgisayar teknolojisinden faydalandırmak, İşverimini artırmak, zaman kaybını azaltmak, daha etkin ve uygun planlamanınyapılmasını temin etmek. Bilgi İşlem Müdürlüğünün stratejik planlama hizmetlerinin yapılmasını ve yürütülmesini sağlamak.

37- Tüm bilgisayarların virüsten korunmasını temin etmek.

38- Üst amirlerin vereceği diğer görevleri yapmaktır.

39- www.yerelbilgi.gov.tr ve www.yerelnet.org.tr gibi İçişleri bakanlığı denetimlerindeki

sitelere ilgili kayıtları yapmak, şifre almak, bilgi ve resim aktarmak.

40- Belediyenin diğer birimlerine e-mail adresleri vermek, e-mail kutularınınkontrollerini yapmak, virüslerden arınmış mesajlaşmayı temin etmek

41- Uzak birimler ile merkez bina arasındaki haberleşmeyi ekonomik olarak en azdüzeye çekmek için gerekli teknolojileri takip etmek ve uygulamak.

Sistem ve Web Yönetimi Memurluğunun Görevleri:

MADDE 10:

1- Belediye İnternet sayfasının içerik standartlarını saptamak ve içeriğe göre tasarımını yapmak,

2- Web sayfasının güncelliğini sağlamak,

3- İnternete açılacak yayınları hazırlamak,

4- Hazırlanan tüm belge ve bilgileri kullanıcıların kolay erişebileceği şekilde tasarımını yapmak,

5- İnternet web sunucusunun arızalarını ilgili şahıslara bildirmek, İnternet’e erişen

kullanıcıların istek ve şikâyetlerini değerlendirmek,

6- Kullanıcılara ait log kütüklerini kontrol etmek, gerekli durumlarda önlem almak,

7- Belediye birimleri arasındaki elektronik postanın sorunsuz çalışmasını takip etmek,

8- Dışarıdan Belediyeye gelen mesajları kontrol etmek,

9- Sistem Sunucu Bilgisayarlarının alımı, kurulumu ve dağıtımı konularında uygulama

planlarını hazırlamak,

10- Görevlerine yönelik kurum ve kuruluşlarla irtibatı sağlamak,

11- Sistem Kullanıcı Bilgisayarlarının işletimi konularında esas ve usulleri belirleyerek

standartları oluşturmak,

12- Mevcut sistem kullanıcı bilgisayarlarında meydana gelecek işletim sorunlarını gidermek,

13- Sistem Sunucu Bilgisayarlarının her türlü yetkisiz erişime ve benzeri tehditlere karşı

korunması için gerekli tedbirleri almak,

14- Bilgisayar iletişim ağını planlamak, tasarlamak ve kurmak,

15- Bilgisayar iletişim ağını işletmek, sorunlarını gidermek, her türlü güvenliğini sağlamak,

16- Bilgisayar iletişim ağının kurulumu, yönetimi, işletimi ve güvenliği konularında planlama

çalışmaları yapmak,

17- Bilgisayar iletişim ağının belirlenmiş standartlar doğrultusunda çalıştırılmasını sağlamak,

18- Bilgisayar iletişim ağı performansının iyileştirilmesi çalışmaları yapmak,

19- Üst yöneticilerin vereceği diğer görevleri yapmaktır.

20- Sistem konfigürasyonunu yapmak ve sistemi kullanıcılara açmak,

21- Sistem yedeklerinin günlük ve haftalık olarak alınmasının sağlamak ve alınan yedekleri

güvenli bir şekilde muhafaza etmek,

22- Bilgisayar sistemlerinin çalışır durumda olmasını ve sistem programlarının yazılmasını

sağlamak,

Donanım ve Teknik Destek Memurluğunun Görevleri:

MADDE 11:

1- Belediye içi uç kullanıcıların sorunlarına doğrudan çözüm bulmak. Bu çözümleri bir üst

amirine iletmek,

2- Uç kullanıcılara ait donanım cihazlarının arızalarını yerinde tespit etmek, gerek

görüldüğünde yerinde çözüme ulaşmasını sağlamak,

3- Bilgisayar sarf malzemelerinin stokunu izlemek, yedek parça ve yan ürünlerinin hizmeti

aksatmadan teminini sağlamak ve takip ettirmek,

4- Birimlerden gelen arızalı donanımların arıza listesini veri tabanında tutmak ve sağlıklı bir

şekilde takibini yapmak,

5- İhtiyaç duyulduğunda gerekli birimlere bilgisayar hattı çekmek,

6- Bilgisayarlar ile Bilgisayar Ağında bağlantılı kullanılan diğer ekipmanların bakım ve

onarımlarına ilişkin işlemleri yürütmek,

7- Arızalara ilişkin sebep, analiz ve araştırma yapmak, bakım ve onarım için ekipman ve yedek

parça tedarik ve muhafaza etmek,

8- Altyapı ihtiyaçlarını ve arızaları tespit, takip ve gidermek,

9- Birimlerin şartname çalışmalarını takip ederek gerekli teknik bilgi ve desteği vermek,

10- Teknik komisyonca yürütülen işlerin diğer birimler ile ilgili koordinasyonunu sağlamak,

11- Teknolojik gelişmelerin takibi suretiyle birimleri ileri teknoloji ile donatmaya yönelik

çalışmalara katkıda bulunmak,

12- Bilgi işlem malzemelerini depolamak ve ihtiyaçlar doğrultusunda dağıtımlarını yapmak,

13- Kullanım dışı kalan veya verim alınamayan malzemelerin hurdaya ayrılma işlemlerini

yürütmek,

14- Muayene ve kabul komisyonlarını oluşturmak,

15- Üst yöneticinin vereceği diğer görevleri yapmaktır.

16- Biriminin işlemlerine ait kayıtların eksiksiz ve düzenli olarak tutulmasını, belgelerin

arşivlenerek saklanmasını sağlamak,

17- Bilgisayarla ilgili kullanım malzemelerinin temin edilmesini sağlamak,

18- Donanımla ilgili olarak diğer birimlerden gelen malzeme taleplerini karşılamak,

19- Müdürlüğe gelen ve Müdürlükten giden tüm evrakların kayıt defterine kaydını yaparak ilgili

yerlere düzenli ve zamanında zimmetli olarak göndermek,

20- Birimde kalan Müdürlüğe ait evrakların dosyalanmasını yaparak, yasal süre boyunca

saklamak,

21- Sonuçlanmayan evrakları araştırarak, yasal süre içinde sonuçlandırmak,

22- Müdürlüğe ait demirbaş eşyanın kayıtlarını tutarak, Müdürün talimatına göre ilgililere

zimmetlemek, demirbaş eşyanın giriş ve çıkışlarını listesine göre düzenli olarak kontrol

etmek,

23- İlgili birimlerle işbirliği içerisinde, etkin bilgi işlem uygulamalarının ve bunların

yürütülmesi için gerekli donanım ve insan kaynaklarının seçilmesi ve planlanmasını

sağlamak,

24- Kendisine teslim edilen demirbaş eşyayı korumak,

25- Demirbaş işlemlerini, bağlı olduğu Müdürünün talimatları doğrultusunda yapmak ve

kayıtlarını tutmak,

26- Seminer ve eğitim organizasyonuna yardımcı olmak ve birimi ilgilendiren gerekli

malzemeyi temin etmek,

27- Müdürlüğün düzenlediği Eğitim ve seminer notlarını yazmak,

28- Projelerle ilgili dosyalar oluşturmak, dokümantasyonu takip etmek ve projelerle ilgili

yazıları yazmak,

29- Periyodik olarak yayınlanan dergileri takip etmek ve gerekli olanlar için abone olunmasını

sağlamaktır,

30- Bilgisayar ve Yan ekipmanlarının bilgisayar ortamına alınması gerekli diğer bilgileri

bilgisayara girmek,

31- Müdürlük Makamının yazılı emri olmadan depodan herhangi bir demirbaşı çıkartmamak,

sevk etmemek,

32- Müdürlük bünyesinde kullanılan veya diğer Müdürlük ya da kurumlara verilen bilgisayar

ve diğer cihazlar ile bunlara ait donanım ve yedek parçaların ve sarf malzemelerinin

kayıtlarını tutmak,

33- Web sitesi www.baglar.bel.tr ile ilgili gerekli tasarımların güncellenmesini yapmak veya

yeniden yazılacak olan kısımları ile ilgili analizleri yapmak, Web sayfasına girilen verilerin

doğru girilip girilmediğinin kontrolünü yapmak, yanlış girilen bilgileri düzeltmek,

34- Bağlar  ile ilgili www.baglar.bel.tr Web Sitesinin; sayfa tasarımının yapılması,

oluşturulması, sürekli güncellenmesi ve geliştirilmesi, araştırılarak elde edilen verilerin

derlenmesi, istenilen yabancı dile çevrilmesi, vatandaşa hizmetin e-Belediye üzerinden

verilmesi, tüm kullanıcılara Elektronik posta (mail sunucu) hizmetlerini verilmesi

işlemlerinin yapılması ve sonuçlandırılmasını sağlamak,

35- Mevcut birimlerde yenilemeye dayalı veya yeni oluşturulan birimlerde yeni kurulacak olan

sistem altyapısını kurmak ve çalışır durumda ilgililerine teslim etmek,

36- Telefon santralinin bakım ve işletilmesini sağlamak,

37- Bilgisayar ağını kurmak ve sorunsuz çalışmasını sağlamak,

38- Yazıcıların bakımını yapmak ve yaptırmak,

39- Bilgisayar hatlarını çekmek ve terminal bağlantılarını yapmak,

40- Gerektiğinde donanım ile ilgili arızaları gidermek veya garanti kapsamı veya bakım

sözleşmeleri kapsamında ilgili firma ile iletişim kurarak sorunun giderilmesini sağlamak,

41- Canlı yayın ve güvenlik kameralarının tesis, bakım ve düzenli çalışmasını sağlamak,

42- Talep edilmesi durumunda ek kameraların kurulmasını ve işletilmesini sağlamak,

43- Bilgisayar sistemlerini açmak, kapatmak ve sistemi takip etmek,

44- Satır yazıcılardan döküm almak ve programcıların isteği doğrultusunda programları

çalıştırmak,

45- Kayıtları manyetik ortama alarak yedekleme işlemini yapmak ve bilgilerin korunmasını

sağlamak,

46- Sistem odasının ve malzemelerinin temiz ve düzenliliğini sağlamak,

47- Elektronik posta (mail sunucu) hizmetlerinin verilmesini sağlamak,

48- Serverların güvenliğine ilişkin gerekli iş ve işlemleri yapmak,

49- Sorumlu olduğu işletim sisteminin işletilmesini, temizlik ve bakımının gereği gibi

yapılmasını, sürekli temiz ve faal olmalarını sağlamak, makine ve malzemelerin disiplinli

kullanılması için gerekli özenin gösterilmesini sağlamak,

50- Bilgi işlem donanımının kurulması, faaliyete geçirilmesi ve kontrolünün

gerçekleştirilmesini sağlamak, bu faaliyet ile bilgi giriş /çıkış birimleri, bağlı ve bağsız

çevre birimleri ile bilgisayar sisteminin denetimini sağlamak,

51- Uzak birimlerle olan haberleşme ağını kurmak ve bilginin merkezi sistemde sürekli

güncelliğini sağlayarak merkezde toplanmasını ve vatandaşlara doğru bilgi aktarılması için

gerekli altyapının kurulmasını sağlamak,

52- Donanımın yetersiz kaldığı durumlarda yeni donanımların incelenmesi, işin artması halinde

kullanıcılara uygun donanımın ve yazılımın seçilmesini sağlamak,

53- Belediye otomasyonunun her an faal ve yedekli olmasını sağlamak,

54- Düzenli bir biçimde işleyen bilgi işlem faaliyetini destekleyen yedekleme üniteleri, diskler,

işletim sisteminin bakımını, donanımın ve altyapının fiziksel güvenliğini sağlayıcı

çalışmaları yapmak,

55- Operasyon işlemlerinin aksamadan ve düzenli olarak yürütülmesi işlemlerinin yapılmasını,

kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak,

56- Gelecekte ne gibi uygulamaların gerçekleşeceğini, donanımda ne gibi değişikliklerin

yapılacağını, uygulanan sistemlerden hangilerinin sistem ağına geçeceğini, yeni yazılım ve

tasarım yöntemlerinin eldeki imkânla nasıl yapılacağını, personelin nasıl seçilip

eğitileceğini ve tüm bu faaliyetlerin düzgün biçimde yürüyebilmesi için organizasyon

yapısında ne gibi değişiklikler yapılacağını belirlenmesini sağlamak,

57- Tüm ilgili kurumlar arasında Network veri hatlarını kurarak bilgi alışverişini sağlamak,

58- Müdürlükler arası veri alışverişini sağlamak üzere iç ağ oluşturmak ve mevcut sistemi

çalışır halde tutmak,

59- Belediye’nin; iç haberleşmesinin, doküman alışverişinin iç ağ üzerinden uygulanması

işlemlerinin yapılmasını sağlamak,

60- İnternet üzerinden çağdaş haberleşme ve bilgi alışverişini (bilgisayar, akıllı cep telefonları

gibi) sağlamak,

61-Belediye’nin tüm müdürlükler ve diğer kurum ve kuruluşlar da dâhil olmak üzere bilgisayar sistemleri ile ilgili birimlerin koordineli çalışmasının teminine yardımcı olmak,

ihtiyaçlarının belirlenmesine, kurulmasına ve devreye alınmasına destek olmak ve teklifte

bulunmak,

62- Belediye sistem otomasyonuna bağlı cihazların, kullanıcılardan ve sistemden kaynaklanan

sorunların giderilerek sistemin sorunsuz çalışmasını sağlamak,

63- Belediyeye bağlı tüm müdürlüklerin her türlü donanım, yazılım, program ihtiyaçlarına

ilişkin ilgili Müdürlüklerle etkin işbirliği içerisinde teknik destekte ve teklifte bulunmak,

64- Belediye içi ve dışı iletişimde kullanılan telefon ve wireless sistemlerini kurmak, bakımını

yapmak,

65- Ana Bilgisayar Sisteminin, yan ünitelerinin ve Network cihazlarının, bilgisayarların (PC),

yazıcıların, çevre birimlerinin ve kesintisiz güç kaynaklarının bakım ve tamirlerini yapmak

veya yaptırmak,

66- Belediye’de mevcut bilgisayar sistemleri üzerinde kurulu olan programların bakımını ve

güncellemelerini yapmak veya yaptırmak,

67-Operasyon İşlemlerinin aksamadan ve düzenli olarak yürütülmesi işlemlerinin yapılmasını,

kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak,

68-Birimlerin bu alandaki malzeme ihtiyaçlarının tespit edilmesi, uygun malzemenin alınması

işlemlerinin yapılmasını sağlamak,

69- Donanımın korunması, gerektiğinde bakım-onarımın yapılması işlemlerinin yapılmasını,

kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak,

70-Teslim alınan demirbaş malzemenin korunması, ilgililere zimmetlenmesi, demirbaş eşyanın giriş ve çıkışlarının listeye göre düzenli olarak kontrolü işlemlerinin yapılmasını, kontrol ve  takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak,

71- Birimlerin bu alandaki malzeme ihtiyaçlarının tespit edilmesi, uygun malzemenin alınması işlemlerinin yapılmasını, kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak.

72- Yeni ya da düzeltilmiş bir sistemin işleme konulması ya da faaliyete geçirilmesini

sağlamak, bu amaçla bilgi işlem personelini, kullanıcı personelin eğitimlerini ve farklı

sistemlerin varlığı halinde sistemler arası adaptasyonu, bütünleştirilmeyi gerçekleştirecek

çalışmaların yürütülmesini sağlamak,

73- Belediye’nin bütününe yaptığı katkının bilinciyle, kurum bünyesinde ihtiyaç duyulan ve

bilgi sistemleriyle sağlanabilecek her konuda gerekli bilginin, doğru, istenilen düzey ve nitelikte, zamanında elde edilmesi amacıyla ilgili sistemlerin verimli bir biçimde çalışmasını

sağlamak,

74- Belediye’de sistemin kuruluşu ve denetlenmesine destek olarak, çalışmakta olan mevcut

bilgi işlem sistemlerinin performanslarını değerlendirmek ve geliştirilmelerine ilişkin

öneriler geliştirmek ve bağlı bulunduğu amirine sunmak,

75- Birimlerle birlikte oluşturulan ve sonuçlandırılan çalışmaları kullanıma sunmak ve

uygulamalarını izlemek, ilgili birim amiri ile değerlendirmek ve gerekli önlemleri almak,

76- Bilgi işlem çalışmalarına konu olan tüm işlemlere ilişkin bilgi-belge akışının ve

dokümantasyonun hazırlanmasını sağlamak,

77- İlgili müdürlük ile işbirliği içerisinde, Belediye'nin tüm çalışanlarının bilgisayar kullanımı

konusunda bilgi ve becerilerini geliştirici çalışmaları organize etmek,

78- Eğitim, toplantı vb. organizasyonlar için gerekli olan bilgi işlem alt yapısını hazırlamak ve

düzenlenen organizasyonlara teknik destek vermek,

79- Müdürlüğün malzeme ikmal ve stok kontrolünü yapmak, teminini sağlamak,

80- Mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile amiri tarafından verilen görevlerin icra edilmesini

sağlamak.

81- Belediye birimlerinde meydana gelen bilgisayar arızalarını süratle çözüme

kavuşturmak

82- Güvenli bir bilgi işlem altyapısı oluşmasını sağlamak.

83- Network(ağ ) yapısının kontrolünü yapmak. Gerekli testleri yapmak. Tadilat ve

güncellemeleri yapmak.

84- Yeni alınan bilgisayarların testini yapmak, kurmak, işletmek , ağda tanıtım

işlemlerini yapmak.

85- Belediye santral ve haberleşme sisteminin çalışır durumda olmasını temin etmek,

bakımını yaptırmak.

86- Belediyemizin kamera tesisini gerçekleştirmek, bakımını yaptırmak ve kayıt cihazını

işler halde tutmak.

Veri Giriş ve Kontrol Memurluğunun Görevleri:

MADDE 12:

1- İşlemleri iş programına uygun olarak ve düzenli bir şekilde yapmak,

2- Bilgisayar ortamına alınması gerekli bilgileri bilgisayara girmek,

3- Kendisine teslim edilen demirbaş eşyanın korunmasını sağlamak,

4- Veri Giriş İşletmenlerince bilgisayara girilen verilerin doğru girilip girilmediğinin

Kontrolünü yapmak, yanlış girilen bilgileri düzeltmek

5- Bilgi İşlem Müdürlüğünün arşivlerini düzenlemek, kurum arşivi oluşturmak ve modern

sistemle işletmesini yapmak.

6- Bilgi İşlem ağı içerisinde yürütülen bilgi girişi , bilgi bakımı, bilgi iletişimi ve

raporlama işlemlerinin hızlı ve güvenilir ortamlarda yürütülmesini temin etmek.

7- Kurum için gerekli verinin toplanmasını ve, kayıt altına alınmasını sağlamak,

istatistiksel veri haline getirmek, raporlamak, gizliliğini disiplin altında tutmak.

8- İnternet web sitesi aracılığı ile gelen mesajları ilgili birimlere yönlendirmek,

cevaplarının yazılmalarını temin etmek.

 

İKİNCİ BÖLÜM

GENEL İLKELER VE TANIMLAR

MADDE 13:

A- BİLGİ İŞLEM MÜDÜRLÜĞÜNÜN TEMEL YAPISI:

Bilgi İşlem Müdürlüğünün bu günkü kuruluşu, görev konularının çeşitlerine dayanmaktadır.

Müdürlüğün, amaç, görevler ve ilişkileri bakımından hem planlayıcı ve hem de uygulayıcı yönleri vardır. Bilgi İşlem Müdürlüğüne görev veren yürürlükteki yasalara göre Müdürlüğün iki yönlü birniteliği olduğu görülmektedir.

1- Müdürlük kendi görev konularında araştırıcı, planlayıcı izleyici, değerlendirici, denetleyici

yol gösterici bir örgüt niteliğinde çalışmaktadır.

2- Ayrıca yine kendi konularında bizzat uygulama da yapmaktadır.

Buna göre yukarıda belirtilen amaçların değerlendirilmesinde, ana görevlerinin yerine

getirilmesinde ve iş ilişkilerinin gözetilmesinde Bilgi İşlem Müdürlüğünün bu iki yönlü

niteliği üzerinde önemle durulmalıdır.

B- GÖREV YETKİ VE SORUMLULUK:

1-Yetkiler ile görevlerin birbirlerinden kesin olarak ayrılmaları olanaksızdır. Sorumluluk yetkive görev birbirleri ile çok yakından ilgisi bulunan birbirleri üzerinden tanımlanabilecek ve açıklanabilecek ve birbirlerinden güç kavramlardır.

2- Görev yetki ve sorumluluk konusunda bu yönetmelikte kabul edilen genel kurallar şunlardır;

a) Her eleman görevini yapmak için gerekli ve yeterli yetkiye sahiptir. Yetki ise bir

görevi (Nitelik, nicelik, süre, yöntem v.b. hususlar yönünden) istenen biçimde

yapmak için bağlı bulunan kişi yada makamdan alınan “Hak” olarak yorumlanmaktadır.

b) Her eleman görevini yapmamaktan eksik, yanlış veya geç yapmaktan yetkisi

oranında sorumludur. Sorumluluk “bir görevin (Nitelik, nicelik, süre, yöntem v.b. hususlar yönünden) istenilen biçimde yapılmasından ötürü bağlı bulunan kişi yada makama karşı hesap

verme yükümlülüğü” olarak anlaşılmaktadır.

3-Yetki devri yöneticilerin genel yönetim görevlerine daha etkin bir şekilde yapabilmeleri için

yararlandıkları bir yöntem ilkesidir. Yetki devri yasaların çalışma ilkesi ve koşullarının  sınırlarına göre yapılır.

Bir yetkinin devredilmesi sonucunda yetkiyi devreden yöneticinin o yetkinin kullanılmasından doğan genel sorumluluğu devam eder. Yetkiyi devreden ile devralan arasında yeni bir sorumluluk ilişkisi doğar.

Yetkiyi devralan o yetkinin kullanılmasından doğan cezai, parasal ve hukuki sorumluluklarından başka yetkiyi devreden yöneticiye karşı görev sorumluluğu da yüklenmiş olur.

Bir göreve vekâleten atananlar o görev için gerekli yetkiye sahip olur ve o görevden dolayı

sorumluluk yüklenilir.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

 

YÖNETİCİLERİN GENEL VE ORTAK GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI

MADDE 14:

A- Her kademede yönetici durumunda bulunan kişileri “Yönetici” olmak nedeniyle yüklendiği bütün yöneticiler için ortak ve genel bazı görev yetki ve sorumlulukları vardır. Yönetim kademelerinin düşey olarak sıralanmasında bu görev yetki ve sorumlulukların özleri değişmez sadece en üst yönetim kademesinden başlayıp en alt yönetim kademesine doğru kapsam ve sınırları daralır. Yöneticilere ilişkin bu genel ve ortak görev yetki ve sorumluluklar ileride her birim için belirtilen özel görevlerin zamanında ve amaca uygun bir biçimde yapılmalarının ön şartları niteliğindedir. Bu nedenle her yönetici hangi yönetim kademesinde bulunursa bulunsun bu görevleri yerine getirmek durumundadır.

Yönetmeliğin bu bölümü, Müdürlüğün kuruluş bütünü içinde yer alan kademelerin hepsinde

ortak olan bu görevlerin her birim kademelerin ayrı ayrı tekrar edilmemesi için düzenlenmiştir.

Her yöneticinin temel görev, yetki ve sorumlulukları içerisinde şunlar vardır.

1- Planlama-Programlama:

a) Amaca ulaşmak için birbirini izleyen belli adımlar biçiminde çalışma planları ve

programlarını hazırlamak, hazırlatmaktır.

b) Yetkisi içinde olan plan ve programları onaylamak, yetkisi içinde olmayanları bir

üst kademedeki yöneticilere onaylatmaktır.

c) Bu çalışmalar sırasında yasaların, çalışma ilke ve koşulların sınırları içinde kalmayı

gözetlemek.

2- Düzenleme:

a) İşle ilgili hizmet boşluklarının veya girişimlerinin olup olmadığını araştırmak,

bunları giderici tedbirler almak.

b) İşin yapılması için gerekli mali kaynak, personel, malzemenin zamanında

sağlanmasını görüp, gözetlemek.

c) İş ile ilgili çalışma adımlarını gözden geçirip saptamak ve bunlara uyulmasını

sağlamak.

3- Koordinasyon:

a) İşin yapılması sırasında hangi birimler ile doğrudan doğruya veya dolaylı ilişkiler

kurulması gerektiğini ve bu ilişkilerin kapsamını ortaya çıkartmak.

b) Bu ilişkileri sağlayıcı düzeni kurmak ve kurulan düzeni ilgili personele duyurmak.

4- Uygulamalı yönetim:

a) Görevi zamanında ve amaca uygun şekilde sonuçlandırmak.

b) Asıl görevli ilgili yazışma, görüş alma, olur çıkartma gibi yan görevleri de yapmak,

yaptırmak.

5- İzleme, denetleme, değerlendirme:

a) Uygulamanın görevin yapılışının belli aşamalarında sonuçları öğrenmek üzere bir

değerlendirme düzeni kurmak.

b) Değerlendirme sırasında ortaya çıkan sorunları çözmek veya çözüm önerisiyle üst

kademeye sunmak.

6- Bilgi verme:

Görevin yapılışında ve sonuçlanmasından bir üst kademedeki yöneticiye veya diğer ilgili ve

yetkililere devamlı olarak bilgi vermek.

7- Yönetimle ilgili diğer görev, yetki ve sorumluluklar:

Atama, yükseltme, yer değiştirme, mükâfatlandırma ve cevaplandırma işlemlerine ilişkin ön

yazışmaları yapmak, ya da bu konularda karar almak, sicil vermek, iş dağıtımını

düzenlemek, yöneticisi olduğu birimi gereken yerlerde temsil etmek, birimin yıllık bütçe

program önerilerini hazırlamak.

B- Yukarıdaki görevleri yerine getirirken ayrıca her yönetici aşağıdaki yönetim ilkelerini de göz önünde bulundurmalıdır.

1- İnisiyatif:

Yönetici, kendi biriminin görevine sahip çıkmalı görevi yerine getirmek için yaratıcı olmalı,

önce davranmalı, işi başlatıp sonuçlandırma yeteneği bulunmalıdır. Yönetici görevin yapılışının her aşamasında Yasaların, Çalışma ilkesi ve koşullarının çizdiği sınıra kadar ilerlemekten çekinmemelidir.

2- Seçme ve Karar verme:

Yönetici, görevin her safhasında karar verme, kendisine ulaştırılan değişik çözümler

arasında bir seçim yapma, son olarak da bur karar ve seçim yetkilerinin (her konu için)

hangilerini bizzat kullanıp, hangilerine üst yönetim kademesine aktarması gerektiğine sahip

olmalıdır.

3- Kolaylaştırma:

Yönetici, görevle ilgili bütün işlemleri kolaylaştırmak için devamlı olarak çare ve tedbirler

aramalıdır.

4- Değiştirme:

Yönetici program uygulamalarında ortaya çıkabilecek değişikliklere uyabilme niteliği

taşımalıdır.

5- Eldeki Kaynaklardan iyi yararlanma:

Yönetici, personel, araç-gereç v.b. kaynaklardan mevcut olanların hepsinden tam olarak

yararlanmayı amaç bilmeli ancak bundan sonra yeni kaynak isteğinde bulunmalıdır.

6- Geliştirme:

Yönetici kendi biriminin kuruluşunu, personelini, görevini yerine getirmeyle ilgili ilke

koşul ve işlemlerini sürekli olarak geliştirme yollarını aramalı, modern yönetim

ilkelerindeki gelişmeleri izlemelidir.

7- Devamlılık:

Yönetici, bütün çalışmaları başından sonuna kadar kesintisiz olarak planlamalı ve

düzenlemelidir.

8- Liderlik:

Yönetici, tutum ve davranışları ile elemanlarının saygı, itaat ve güvenlerini sağlamalıdır.

9- Moral:

Yönetici, elemanlarının sorumluluk duygusunu geliştirmeli, kendilerine olan güven

duygularını beslemelidir.

10- Takdir ve ceza:

Yönetici, yürürlükteki ilke ve koşullara göre gereğinde takdir etmek; gereğinde ceza vermek

yetkisini çekinmeden kullanabilmelidir. Belli dönemlerde sicil formlarını doldurmakta bu

yetkiye girer.

11- Disiplin:

Yönetici, amaca düzenli bir yoldan ulaşmayı sağlayacak temel ilke ve koşullara kesinlikle

uyulmasını sağlamalıdır.

12- Ortam:

Yönetici görevin yapılması için gerekli ortam, araç ve gereçleri, büro koşullarını da

sağlamalıdır.

 

DÖRDÜNCÜ  BÖLÜM

ORTAK HÜKÜMLER

MADDE 15:

TÜM PERSONEL:

a) Tetkik işlerini, göreve gidecekleri yerleri ve yaptıkları, yapacakları işleri gizli tutar. Bu

konuda yetkili ve ilgililerden başkasına açıklamada bulunamaz.

b) Sınıf, etiket ve unvan farkı gözetmeden her vatandaşa eşit davranır.

c) Mesai bitiminde masa üzerindeki evraklarını kendilerine ait dolap ve masa gözlerine koyar

ve kilitler.

d) Herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılan personel, korumak ve saklamakla görevli evrakı kendisinden sonraki göreve başlayan personele devretmedikçe görevinden ayrılamaz. Devir teslim cetvelleri Müdürlükte saklanır.

e) Müdürlüğü ilgilendiren çeşitli hizmetlerin uyumlu ve düzenli yürütülmesi, personel

arasındaki ahengin sağlanması için herkes gayret gösterir. Olumsuz bir durumda konu

Müdüre yansıtılır. Müdür bu hususta gerekli önlemleri alır.

MADDE 16:

GELEN – GİDEN EVRAKA YAPILACAK İŞLEMLER:

a) Müdürlüğe gelen evrakın önce kaydı yapılır, yetkili tarafından havale edilir. Personel,

yapılması gerekli işlemleri zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.

b) Gelen ve giden evrak, ilgili kayıt defterine tarih ve sayılarına göre kaydedilir. Müdürlük

dışına yazılan evrak, zimmetle ilgili birime teslim edilir.

MADDE 17:

ARŞİFLEME VE DOSYALAMA:

a) Müdürlükçe yapılan tüm yazışmaların birer örneği konularına göre ayrı ayrı klasörlerde

arşivlenir.

b) Dosyalama işlemleri

i- Başbakanlık Per. Ve Pren. Gen. Müd.ğü’nün 11.06.2002 gün ve

B.020.0ppg.0.12.320- 8880 sayılı yazısı.

ii- İçişleri Bak. Bil.İşl D. Bşk.lığının 02.07.2002 tarih ve B0.5.0.BİD.0000004/78

sayılı yazısı

iii- Başbakanlık Per. Ve Pren. Gen. Müd.ğü’nün 25 Mart 2005 tarihli ve 25766

sayılı Resmi Gazetede yayınlanan genelgesi

Uyarınca “İçişleri Bakanlığı Standart Dosya Planı ve Dosyalama İşlemlerinde uyulacak

Kurallar” çerçevesinde yapılmaktadır. Bilgi İşlem Müdürlüğünün yazışma kodu

M.33.7.TOR.0.77 – dosya numarası( nnn.nn ) - birim evrak sayısı ( n ) olarak belirlenmiştir.

MADDE 18:

Belediye birimleri arasındaki yazışmalar müdürün imzası ile yürütülür.

Belediye dışı yazışmalar Başkan ya da görevlendireceği Başkan Yardımcısının imzası ile

yürütülür.

Belediyeler, dış yazışmalarını mülki amiri aracılığıyla yapma zorunluluğunda değildir. Doğrudanda dış yazışma yapar.

 

 

 

 

BEŞİNCİ  BÖLÜM

ÇEŞİTLİ HÜKÜMLER

MADDE 19:

Bu yönetmelik Belediye Meclisince kabul edilip Büyükşehir Belediye Başkanlığınca onaylandıktan

sonra yürürlüğe girer.

MADDE 20:

Bu Yönetmelik hükümlerini Bağlar  Belediye Başkanı yürütür.06/09/2013

 

 

 

             Yüksel BARAN                   Nezihe KENT             Meral ŞİMŞEK

                Meclis Başkanı                      Katip                            Katip